Cuccaropaneeli: Kuinka tärkeä on maksuton palautus?

Verkkokauppiaana joudun miettimään monia erilaisia ongelmia ja sumplia ratkaisuja, aina palveluntarjoajasta asiakaspalvelun muodostamiseen käytännössä (unohtamatta tuotteiden suunnittelua ja valmistusta). Onnistuakseen verkkokauppiaan työssä, pitää olla hurja tietotaito. Pelkkä verkkokauppa ei itsessään ole ratkaisu myyntiin, vaan sitä pitänee kehittää jatkuvasti, seurata tilastoja ja myyntiä, löytää nopeasti ongelmat ja saada ne ratkaistuksi.
Kaikkiin kysymyksiin ei kuitenkaan ole aina yhtä oikeaa ratkaisua, joten on ensimmäisen cuccaropaneelin aika.

Kuinka tärkeää sinulle on maksuton palautus verkkokaupasta ostaessasi?
Vaikuttaako se ostamiseesi verkkokaupassa? Jos vaikuttaa, niin miten? Onko se välitön turnoff?
Haluan kuulla juuri sinun mielipiteesi, kerro se tähän kommentien alle tai osallistu cuccaron instagramissa. Kaikkien 30.12.2019-2.1.2020 välisenä aikana vastanneiden kesken arvotaan cuccaron tuplakukkarolaukku. Laukun arvo on 49,90 € ja voittaja saa valita sen cuccaro storen valikoimasta. Arvonnan säännöt löydät täältä.

Liiketoiminnan vastuullisuus, ekologisuus sekä eettisyys ovat koko ajan arkipäivissämme kasvavia arvoja, niin myös cuccaro storessa. Tarkemmin filosofiaan pääset tutustumaan täällä.

Miksi asiaa kysytään paneelissa?
Koska yksinkertaisesti en itse osaa päättää. Asioissa on niin monta eri näkökantaa, minun, sinun ja muiden. Haluan rakentaa cuccaroa yhdessä sinun kanssasi!

Rakkaudella ja mielipidettäsi odottaen,
Mirka
Cuccaromestari

6 ajatusta aiheesta “Cuccaropaneeli: Kuinka tärkeä on maksuton palautus?”

  1. Jos osto vähänkään arveluttaa ja palautus on maksullinen, jää tilaus erittäin todennäköisti tekemättä. Toisaalta taas mainitsemasi syyt maksullisuudesta ovat hyviä pointteja, mutta itse en halua maksaa ns. pahasta mielestä joka jää kun tuote ei ollut mieluinen ja sen huomaaminen oli maksullista.

    1. cuccarokuningatar

      Kiitos Anne mielipiteestäsi! Tuo on muuten todella tärkeä näkökulma, ettei kaupasta saisi jäädä huonoa mieltä. Joten määrittelisinkö siis oikein, jos sanoisin että maksuton palautus on asiakaspalvelua?

  2. Maksuton palautusoikeus madaltaa ainakin minun kynnystäni ostaa tuotteita. Netistä tilatessa on oltava erittäin kattava esittelysivu tuotteelle ja mahdollisesti myös videoidut tuote-esittelyt. Jos näin ei kuitenkaan ole on kiva tilata tuote kotiin ja tarkastella sitä siellä. Maksullisen palautuksen myötä etsisin todennäköisesti tuotteen kaupasta, josta palautus on ilmaista.

  3. Jos olen esimerkiksi kaverilla hypistellyt tuotetta ja tiedän mitä tilatessani saan, ei palautuksen maksullisuudella / maksuttomuudella ole merkitystä. Vieraasta verkkokaupasta ja vierasta tuotetta en ehkä tilaisi riskillä. Mutta hyvä että kyselet, koska hupiostostelun ja -palauttelun hinta on yrittäjälle kova.

    1. cuccarokuningatar

      Kiitos Kaisa osallistumisestasi keskusteluun! Tuo on totta, että jos kauppa on tuntematon, kynnys tilata on suurempi muutoinkin, puhumattakaan siitä että jos palautus olisikin maksullinen.

      Ajattelin kysyä, koska itselläni on kova dilemma siinä miten tästä lähdetään eteenpäin. Näin keskustelun näkökulmasta tässä olen tullut tulokseen, että maksuton palautus on osa hyvää asiakaspalvelua. Se on myös totta että hupiostelun ja -palauttelun hinta on kova yrittäjälle. Pyrin parhaani siinä, että asiakkaalla olisi kaikki tärkeimmät speksit tuotteesta jota on tilaamassa ja pystyttäisiin vähentämään ees-taas-tavaran kuljettelua.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Vieritä ylös